tisdag, mars 11, 2008

musikblogg

Alltså, ni 12 som läser här regelbundet (och tydligen bor i Västerås? Vem känner vi i Västerås?), har ni lyssnat något på Andrew Bird? Jag har precis upptäckt, och jag vet inte om jag liksom är ett steg FÖRE alla andra, eller om jag är några efter och har missat hypen. Eftersom min skivsamling till pinsamt stor del består av döda män så brukar fallet vara det senare, men jag vet verkligen inte. Det känns som att det kanske borde ha varit en hype. Har det? Mitt nya bästa i alla fall, ibland låter han som Jeff Buckley blandat med typ lite Belle & Sebastian (eh, jag vet, mina referenser är uppfuckade av min syster, jag var en impressionable unge) och han spelar fiol! När jag pratade med Elsa kom jag fram till att det kan vara för att jag blir så himla impad av folk med simultankapacitet. Spela och sjunga samtidigt liksom.

Titta här för fiolspel och sång.
Lyssna här också.

1 kommentar:

Elsa sa...

Först tänkte jag gnälla över att jag inte har fått nåt Sjunde Himlen-alter ego här, men sen insåg jag att det förmodligen skulle leda till att jag tilldelades Annie eller nåt annat deppigt. Så nu undrar jag bara vilken besöksräknare ni använder? Puss / Elsa