söndag, mars 02, 2008

kompisar och kids.

mitt bästa igår var när jag presenterade mig för någon och hon ba "maja, som i emmas popkompismaja?". jag gillar hur vi etablerar det här.

imorgon börjar mitt nya liv. jag är pepp. jag kommer ha rutiner. vakna samma tid varje morgon. frukost, lunch och mellis på givna klockslag. betalt, pedagogiska måltider är skiten! minst en timme frisk luft varje dag. påskpyssel. sångsamling. vila. jag ska vara ontop of my game och vara den mest utforskande och mest språkutvecklande ever.
och framförallt så ska jag få hänga med kidsen. det var, för att citera h, "så länge sen vi sågs ju."

2 kommentarer:

emma sa...

jag gillar också etableringen. mitt nästa steg skulle kunna vara att starta typ en facebookgrupp eller ngt. fast iofs kan jag inte riktigt se vad den skulle fylla för syfte, men ändå. det skulle vara så fint!

lucy sa...

eller om vi gjorde klistermärken kanske. eller pins. eller en klubb. hajja bra klubbnamn "emma är majas popkomis" skulle vara. och så skulle alla säga popkompis. fint!