tisdag, juli 02, 2019

stoppa mig juni (en genial titel på så väl låt som blogginlägg som tål att användas igen och igen.)

Hur var ditt juni?
mest bra, ganska varmt. det började bli lite vemodigt mot slutet och sen blev det extremt sorgligt.

Vilket var ditt största I made it, I’m the worlds greatest-moment i juni?
när jag fick körens nycklar till kyrkan

Vad kollade du på TV?
första säsongen av big little liars, ganska oimpad. det är typ som desperate house wifes? years and years däremot, rekommenderar! håller också på med brooklyn 99 och miracle workers.


Vad läste du för böcker?
jaga vatten ellen strömberg (kul och bra när jag läste den men nu tänker jag inte mer på den)
k katarina frostensson (den var tyvärr jättebra. fantastiskt språk. att nån som är så bra på att skriva, och liksom, tänka? formulera sig? ändå kan ha en så oerhört grandios självbild och vara helt utan verklighetsförankring)
blixtra, spraka, blända jenny jägerfeld (vi fick pocketböcker i sommarpresent av ett barn. jag valde den här. den var underhållande men lite för typ chicklitig för mig)
krokas elin olofsson (köpte den på rean för att författaren hade det allra bästa sommarpratet förra året. hade aldrig hört talas om henne innan. gillade boken mycket, längtade in i orden och berättelsen när jag inte läste.)

Vilken musik lyssnade du på?
har inte lyssnat så mycket på musik.

Vilken blev din mest gillade Instagrambild?
en på rädisor

Vad handlade du mest på mataffären?
rädisor

Vad tänker du mycket på just nu?
jag försöker att inte tänka så mycket på hösten, ety jag vet ingenting om den längre. och tänker inte jättemycket på den.
jag tänker också på hur min sista jobbvecka ska bli, under de här nya förutsättningarna. om jag ska hinna göra allt vi tänkte att vi skulle göra när vi fortfarande trodde att vi skulle vara två, vad jag ska prioritera. tänker också ganska mycket på min semester. som både känns väldigt diffus och lite väl planerad samtidigt. och på min nya ansvarsområde hitta en körledare.

Vad klädde du dig mest i under förra månaden?
det var varmt. jag plockade fram sommarklänningarna.

och hur går det med årets ledord?
känner en vind i mig. lol. men ja. och sätter allt mitt hopp till semstern.


Inga kommentarer: