söndag, juli 07, 2019

träsktroll.

så för en vecka sen upptäckte jag en massa myggbett på ena foten från ingenstans. tänkte väl MÄRKLIGT och glömde sen bort det. i typ onsdags hade det blivit kliigt och jag var livrädd för att det var vägglöss. trots att 1177, apoteket och min bästis med bestämdhet sa att det ej var troligt så ägnade jag natten mellan onsdag ovh torsdag åt att speja efter löss och dess spår, åt att inte sova så mycket och åt att när jag väl sov drömma om löss. hittade dock inga och släppte tanken och smörjde in mina bett med kortisonsalva och det blev nästan genast bättre.
imorse vaknade jag dock med nya bett och drog igång en cirkus om huruvida detta kunde smitta/spridas och därför behöver saneras/medicineras. efter att jag kopplat in alla jag känner inom läkarkåren och ingen tyckt att jag skulle uppsöka vc så blev åtgärden tvätta allt jag har med mig + mig själv och byta väska. har därför åkt runt hela dagen med min blöta packning i en ikeakasse/utspridd i bilen på tork över nackstöd osv. själv hade jag på mig det jag hittade på landet, dvs t-shirt med hål i och mjukisbyxa med målarfärg på, och som kronan på verket: mammas trosor. vi har INTE samma trossmak kan jag berätta. min gud så obekvämt. kan vara så att jag hela dagen muttrat om att jag känner mig som ett träsktroll. jaja, nu är vi på ett supertjusigt b&b utanför västervik, det är bra. imorgon ska jag vara snyggare.

Inga kommentarer: