fredag, juli 05, 2019

semsterbloggen

hej bloggen, nu är det semester! vill du veta hur lång den är? åkej, jag ska berätta, FEM veckor! det är alla veckor man får på ett år. men jag har några sparade dagar, och typ trettio timmar komp så jag har lite att ta av. har inte haft så här lång sammanhängde ledighet sen jag var, hm? sexton? femton? oceaner av tid.  jag tänkte skriva om dom. vi får se hur det går, men just nu är jag oerhört sugen. en blogg jag läst i tio år eller så började lösenordsskydda sina inlägg mer och mer för nått år sen, men jag pallade inte att be om lösen. men nu i måndags gjorde jag det och sen har jag en lagt en timme varje kväll på att backtracka och läsa ikapp och det är samma känsla som när jag läser en riktigt bra bok med språk som jag liksom badar i och börjar formulera mig med. att jag måste skriva själv. så nu skriver jag här. en annan blogg jag verkligen uppskattar allt läsa är den här. är den nivån av trippad, som min mamma skulle säga och mena egotrippad. men du ska inte tro att det finns nått att läsa ifall inte nån sätter fart. med skriv. så nu skriver jag här.
de första timmarna på semstern ägnades åt att äta en jetegod macka på mitt lokala mackställe där jag ätit många gånger förr, men aldrig just denna macka som kanske var den godaste mackan nånsin. lite trött att tycka saker om mackor, jag vet. skålade in semestern med små glas äppelmust med niklas. och nu tvättar jag och tittar på blommorna jag fick av ett barn och äter pralinerna jag fick av ett annat. har surat så mycket om att vi inte fick några sommarpresenter, för dom kom först denna vecka, men nu har jag verkligen fått min beskärda del. och också fått så himla fina kramar och feedback från framförallt pappor. blir nästan generad. har en lång tanke om den här upplagan föräldrar, men den kan vi ta nån annan gång.

Inga kommentarer: