fredag, juli 19, 2019

löss och nycklar och sömn.

har haft ett vidrigt dygn. först ägnade jag hela dagen igår åt att fukking vänta på anticimex som aldrig kom. och sen jag tvätta och packa smart så att jag inte kontaminerade mina rena grejer med sån som varit i kontakt med lus. bestämde också att jag inte pallade att sova en natt till i en osanerad lägenhet, så flydde till ma & pa. och i denna panikflykt, med tusen påsar och kassar i olika system så la jag väl ifrån mig min nyckelknippa på bordet utanför porten. och kom på det först när jag skulle packa om vi 23.00 på kvällen. åkte dit och ficklampsletade, gjorde polisanmälan, amälde till bostadsrättsföreningen. (mina andra på ett dygn! först skade djur, sen sumpande av nycklar. kände verkligen hur jag seglade upp som favoritgranne!) låg sen och vred mig halva natten. sån ångest. var där imorse igen, ringde på hos alla grannar, stoppade folk på gatan, ringde till låssmed för att hypotetiskt prata om låsbyte.
men sen gick mitt tåg. satt och väntade på att bli uppringd och utskälld av styrelsen. men istället ringde en granne och berättade att en annan granne troligen hittat min nyckel. LÄTTNADEN DÅ. och sen kom jag till gbg på utsatt tid och blev uppgraderad på mitt redan lyxiga hotell, och så kom klara från jobbet precis när jag checkat in, så vi hoppade på vagnen och åkte till saltholmen och åt pizza med besticksax. och nu har jag badat badkar, och snart ska jag sova gott för första gången på två dygn.

Inga kommentarer: