tisdag, januari 16, 2018

stanna och gå.

j kom inte till jobbet igår. hon kommer inte komma på hela veckan. vi har en duglig vikarie. jag undvek min chef hela dagen igår, hon gjorde samma. jag tror hon skäms. hon borde det iallafall. mötte upp s:et för middag. hon skriver om att säga upp sig. samlar berättelser om att lämna. intervjuar folk. hon sa att hon tänkt att hon inte kunde intervjua mig, men sen kommit på att det är spännande med den sidan också. så hon intervjuade mig. om att inte lämna. om att stanna. vad får du ut av att stanna? så svåra frågor just denna dag. men kanske extra bra frågor att ställa sig just denna dag. vi pratade om att jag inte tycker om förändring, och definitivt inte tycker att förändring per definition är något positivt. men att bara för att jag inte rör på mig så betyder det inte att förändring inte uppstår ändå, runt mig. vi pratade också om att det finns en bekvämlighet i att stanna. eller lathet kallade jag det först. jag har inget lärarleg. borde haft det, men har inte tagit mig för att ansöka.
jag ansökte imorse.
och sen kom min chef utälgande och sa att förskollärarvikarien tackat ja.

Inga kommentarer: