söndag, januari 14, 2018

jazzhuset är fullt av tricks och coca cola-chicks och kicks.

tog helg och stoppade huvudet i sanden a k a musiken. hängde runt på debban mellan halv fyra och nollett nollnoll igår. jag och min körbästis mutade in ett revir i ett hörn i logen och tramsade  och skrämde bort resterande band som försynt frågade om de fick vara där också eller om logen bara var vår. övade stämmor och lärde mig fina snapsvisor. eftersom vi gick på sist så räknade vi oss som huvudakt, och när vi radat upp oss bakom ridån så spelades magiskt men tragiskt och i kören stämde in så när det väl var dags för oss att sjunga och draperiet drogs ifrån var vi djupt inne i ett ah ah ah ah ahh:ande och sen rev vi av valborg som satt som en smäck! hade utlovat ramla runt-dans till ramlar och fick genomföra den två gånger.
idag var jag och pappa på jazzbrunch. det var sjukt gott och bra jazz och pappa var jättenöjd och vi hade så fina samtal han och jag. måste komma ihåg att umgås på tumanhand med honom oftare.

Inga kommentarer: