måndag, februari 15, 2016

lätta hjärtat.

i lördags när jag var påväg för att träffa två pappor och deras bebisar (och hade varit vaken till fyra pga hade dansgolv att äga, och vaknade med jordens minsta ögon och utan frukost och kände mig som den slarvigaste slarvern och åt en macka på vägen och fick mig sen endast en kopp te till livs innan jag hetsåt en banan hemma hos sofia, men det är en annan historia.) och medan chattade jag med sandra och sofia om min fredagskväll (som sagt en annan historia) och så frågade sandra vad vi skulle göra ikväll och sofias middagsgäster hade precis ställt in så hon bjöd in oss. så direkt efter bebishänget hoppade jag på en buss till årstaberg och sprang på erik i väntan på sandra och vi hann både va tårögda och kramas hårt två gånger. och en halvtimme senare var vi i sofias kök.
och att det gick så lätt att vara spontan fast avståndet är stort, eller iallafall större en förr, gjorde mig så himla lätt om hjärtat.

Inga kommentarer: