torsdag, februari 18, 2016

a-barn.

premiärhämtade två barn idag. och var med e för första gången nånsin utan adult supervision. skrev ett nojigt sms till sofia igårkväll om att jag var orolig för att han inte skulle vilja följa med mig.
tänker ibland att det är bra att jag har de där två som nånsorts reality check, nån förankring på andra sidan (den första sidan är då förskollärarsida) och att det typ gör mig lite ödmjuk att fatta att barn är galna trotsmonster i sina privata trygga familjesfärer. men alltså de där två a-barnen ger mig bara hybris och orealtistiska reality checks. kom till tullinge 15.45, 16.15 hade jag baxat ut båda barnen från sina respektive skolformer som alltså är en bit åtskilda rent geografiskt. eller baxat är helt fel ord för de skuttade glatt och frivilligt iväg med mig utan några som helst problem.
dock gick det lite för bra så precis när vi var framme vid backen, dödens backe som jag kallar den, kom jag på att vi inte hade några nycklar. vi gick gå tillbaka till förskolan som nu var rätt nedstängd, men en unge satt nöjd i vagnen och den andra utklassade mig glatt i en i spy-lek. sen väntade de snällt på gården medan jag ilade in och hämtade upp nycklarna. a-barn!