tisdag, februari 15, 2011

Day 29 – Your aspirations

jag ska bli världens bästa förskollärare.
jag vill bli säkrare, ha en massa erfarenhet att luta mig emot, ha ett lugn i att jag vet vad jag håller på med. gissa mindre.
jag tror att jag är ganska bra redan, att det är rätt, att jag tillför något och hör hemma. men jag vill liksom bli... skicklig.

och, så vill jag ju forska. grotta ner mig, marinera hjärnan i teorier och smarthet. formuerla, upptäcka nytt, ta med mig.

teorin eller praktiken, den eviga frågan. helst teorin i praktiken. praxisnära forskning. tillämpbar teori. hitta former för att slippa välja, inte se det som två skilda världar utan två viktiga kompletterande delar.
inte ge alla puckon på min utbildning rätt som sa att det här har ju ingenting med verkligheten att göra. (det är ju det här som är verkligheten! puckon!)

1 kommentar:

Stina sa...

Jag tror att du har potential att bli en fantastisk förskollärare. Sen är du säkert väldigt fin också i ditt djungelförkläde. Däremot tror jag att du bör koncentrera dig på praktiskt arbete -- att forska är nog inte din grej.