fredag, februari 11, 2011

Day 25 – A first

jag minns inte hur gammal jag var exakt, 11 kanske, och det var någon dag efter skolavslutningen. jag åkte till skärholmen alldeles själv, och kom för första gången hem med kläder som inhandlats helt på egen hand.
jag hade shoppat för första gången.
jag kan fortfarande se framför mig var plaggen hängde inne på åhlens, hur man kom upp på övervåningen och så var det till vänster. (alltså, i gamla skärholmens centrum, innan det blev skhlm shopping.) en tennisklänning i vitt, 89. och en ljusblå, magkort tröja i plastigt material med prästkragar i relieftryck, 129. jag minns att jag nöjt visade upp mina fynd, mamma frågade hur mycket det hade kostat och och tyckte nog magtröjan var lite väl dyr. såhär i efterhand tror jag att hon kanske inte heller tyckte att den var ursnygg. så himla konstigt det där, att inse att ens mamma inte tycker att allt man har på sig är oavkortat snyggt. att man inte har prick lika smak. fint att hon inte sa nått. jag älskade den där tröjan.

Inga kommentarer: