lördag, februari 12, 2011

Day 26 – Your fears

avdelning smått irrationella rädslor:
nattfjärilar
rivjärn
obehandlat trä

jag är skrikrädd för nattfjärlar, tycker att de är extremt obehagliga. fladdriga, mjöliga, oberäkneliga. är inte skrikrädd för de senare två. det är mer mina köksissues. rädd är väl fel ord. jag är inte rädd för rivjärn och obehandlat trä. det är bara väldigt väldigt obehagliga. hanna har kbt:at mig lite med rivjärnet. nu kan jag vara i samma rum som nått som river morötter. men aldrig att jag skulle ta i ett själv. allt är en virdig reklamfilm från 90-talets fel. massa människor kommer in till aktuen med handskador, ambulanspersonalen ropar: "potatisgratäng" "mackaronilåda" osv. sen förevisar en allvarlig doktor ett rivjärn och säger det här är farliga grejer man måste vara försiktig och exakt samtidigt slinter han med handen och man hör ljudet av hur kan råkar riva in rivjärnet i sina knogar. alltså obehagsryset!!!
obehandlat trä vet jag inte hur det uppkom. nån påpekade att jag borde fått ig i träslöjd. det fick jag inte, problemet måste uppstått senare. jag har alltså diverse köksverktyg som jag inte kan ta i utan att ha handskar eller annat skydd på mig.

riktiga rädslor är väl mer paniken iför att mamma och pappa ska bli gamla och skruttiga. och att falla för grupptrycket på olika sätt, att det här nätverket som man har runt sig inte bara ska bli det som fångar upp en utan också det som håller en fången. typ.

Inga kommentarer: