torsdag, augusti 28, 2008

to cool for school

igår pratade jag med sofia i typ tre timmar och sen var det plötsligt svinsent. har varit off my game hela dan pga tröttheten. nya klassen verkar ok, några freaks, några losers, några töntar, tre som jag kan tänka mig att bli bästis med, en som jag föraktar från mitt förra studentarbetslag som nu är i mitt nya student arbetslag "kan inte alla som ska bli förskollärare vara i samma grupp?" ASBRA. skittöntiga verkar dom, tur att jag bringar the cool. note to self: berätta inte att du jobbar på bibblan, bara freaks tycker det är häftigt. och vill prata om det. annat freaks vill prata om (tydligen): att det är på "modet" med genus och att jag har en poppig färg på min jacka och att det är "inne". hatar när folk ska prata om min kläder! varför strikar man upp en konveration om nåns kläder för? man får säga, "vilken fin" och "var har du köpt den", men inte hålla på och bygga en konveration på det. dör. ah. båda freaksen var män över tretti. alltså män. inte ok.
amenjuste, tretimmarssamtalet, vi coverade massa viktigheter, mina beslut som sofia tyckte var bra, tur det, inget är viktigt så som stödet från ens bästis är viktigt. vi tog nya beslut också. brabra.
nu: sova/kolla xmen 2/äta cookies.
imorgon ska jag skolka och gå på popaganda. i guldjacka, vad annars.

Inga kommentarer: