torsdag, augusti 21, 2008

the rise of the plastic ponys

igår blev jag rödhårig. are. tillochmed babyfjunen i pannan. simla carrottop. känner mig som mig själv igen. väldigt teen att färga håret fär att känna sig som sig själv. väldigt gardell. "först föds man och blir den som de säger att man är. sedan kan man föda sig själv igen och bli den som man skulle vilja vara. måla sig själv med andra färger. om man har modet, om man har kraften. om man måste." jag måste! min identitet sitter i min hårfärg, min stryka. väldigt simson/samson. och ariel, pippi, ginger spice.

annan sak som hände igår: min lillebror kom in på båda kurserna han sökt. hate to say i told you so. men VAD VAR DET JAG SA? alla kommer in. alltid.

jag fick också två plastponnysar av honom. från ett kinderägg. dom har jag lekt med hela morgonen och inte alls städat som var nån sorts orginalplan. svinkul är det iallafall.

Inga kommentarer: