torsdag, februari 14, 2008

see u watchin'

Jag hade värsta långa inledningen här om skola och studentliv och shit men WHATEVS. Jag har glasögon nu. Det är en helt ny värld där ute folket. Bokstavligt. Jag var så himla säker på att jag hade perfekt syn så när optikern lät mig prova rätt sorts glas (som för övrigt satt i värsta framtiden-på-femtiotalet-bågarna) så trodde jag att han hade fuskpimpat min ögon på något sätt. Och nu när jag har gått omkring med glasögonen i flera timmar så är det helt galet vilken skillnad det gör. Snart ska jag provkolla på teve lite, med glasögonen så klart. Det ska bli en fest.

Vad jag ser med mina nya glasögon:
vad det står på skyltar på långt håll
mer än bara ljusfläckar när det börjar bli mörkt och är mycket lampor tända
vad det står på skyltar på lite närmre håll

Vad jag hoppas att jag kommer att se med mina glasögon:
vad det står på tavlan på föreläsningar
vägen när jag kör bil på kvällen
skillnad på väg och oväg när det regnar

Inga kommentarer: