måndag, februari 12, 2007

närmare fyrtio än trettiosjukommafem

Bra:
- Jag var skitsur och bitter innan helgen för att jag trodde att alla var emot mig och att mina medarbetare i organsiationen som organiserar det där kulturprojektet var dumma i huvudet och inte såg min potential och what have you. Fast sen visade det sig vara ett missförstånd!

- Jag fyller år på torsdag.

- Jag har ett jobb som man får pengar för (tack vare Sofia - tack Sofia! Det är nog mitt bästa jobb någonsin!)

- Min plan för resten av dagen innebär bad, chips, ungdomslitteratur och Cityakuten.

Mindre bra:
- Lucy hittar inte sitt p-pillerrecept, vilket innebär att hon kommer att bli på tjocken med någon främling any day och vi måste uppfostra barnet tillsammans fast Lucy kommer ju att vara en teenage mom nästan så hon kommer bara vilja knarka och dricka hostmedicin så jag måste göra allt själv och barnet kommer bli ett sånt där som mobbar för att det har det svårt hemma och så tar socialen det ifrån oss och Lucy glider längre och längre ned i knarkträsket eller kanske träffar en man som slår henne och har en schäfer och jag blir ensam katt-tant som ingen vill vara med för jag luktar konstigt och pratar med mig själv. Så säg till om ni ser det.

- En av de taskiga sidorna med att spendera mycket tid på en skola är att barnen är ju vandrande smittohärdar allihopa. Jag tror jag har feber, och jag är fett förkyld.

Annars:
- Lucy hade en föreläsare som förklarade att förkortningen HBT står för homosexuellt beteende. Hon pratade tydligen också om homosexuella och lesbiska. Alltså som i att män är homosexuella och kvinnor är lesbiska. Och jag tror inte som i att på engelska säger man ibland lesbian and gay utan homosexuell - det är ett ord som i svenska språket endast används för att beskriva mäns sexuella läggning.

Inga kommentarer: