torsdag, februari 15, 2007

första dagen på resten av mitt liv

Min födelsedag började bra och slutade bättre. Jag har hunnit med att bli sjungen för tre gånger (första gången strax efter midnatt, andra gången halv sju på morgonen och tredje gången vid lunchtid ungefär [fast det var bara en halv strof kanske]). Jag har fått flera trevliga meddelanden, åkt tåg med ett skrikigt barn, ätit pastasallad som var god, pratat om sex med tonåringar i två timmar, druckit två öl, fått presenter och umgåtts. Framför allt presenterna gjorde dagen. Det började bra med Allt av Martina Lowden, fortsatte med bioinbjudan (med popcorn! och läsk!) och slutade med en krambjörn, ett godissmyckekit, ett mycket fint kort, tulpaner och en ministrykbräda samt samtliga säsonger av OZ (brända, i fint fodral). Score! Nu ska jag ägna resten av mitt 23:e år till att gå på bio, stryka kläder och titta på fängelsedramatik. Känns helt rätt. Sen nästa år fyller jag primtal, och då blir det fest.

Inga kommentarer: