onsdag, februari 28, 2007

librarian duties

peppen höll i sig så när jag kom hem igår kväll så blev det bullar, te och heros. mycket bra, jag behövde lite sötebröd, för bibblan var hektisk. vi var bara två, och så började de nya arbetsuppgifterna i form av fjärrlånescanning och såklart blev det massa kö samtidigt som kölappsmaskin såklart slutade funka. vi hann inte ens ta rast (och det vet ju alla att fikapausen är en av de viktigaste pelar som bibliotekarieyrket vilar på).
men fjärrlånescanningen var rolig! det är min nya favorit, mest för att det är lite sekreterare över att få kopiera viktiga papper och att känna sig viktigt är ju det bästa. mina två andra favvoarbetsuppgifter är att sätta på stängingsskivan, jag får värsta maktruset av det och känner mig supervikitgt, typ som om jag ägde bibblan, och så gillar jag att plocka fram böcker från ställen som låntagarena inte hittar, typ återlämningen eller nyfärvärskatten, eller magasin, men bara om dom tjatar och det är hum, eller barn (för det är bara där jag hittar).
nu tror jag minsann att jag ska gå och scanna lite! för, nu kommer jag jobba en massa onsdagar. det kommer vara lite jobbigt, och jag kommer nog inte ha nått liv, men så djävla mycket cash i, eh, maj. då ni!

/lucy

Inga kommentarer: