söndag, november 05, 2006

a to the izz-ö

Nu är jag alltså i min hemstad för att styra upp mitt liv. Hittills har det gått rätt bra faktiskt, jag har pluggat duktigt och druckit en massa vin med mina föräldrar. I morgon åker jag hem igen, om inte SJ kukar ur som vanligt och jag istället blir strandsatt utanför Gävle. En bedrift på alla sätt och vis, eftersom Gävle inte ligger på vägen, men jag skulle verkligen inte bli förvånad. Å andra sidan så skulle en tågförsening på några timmar göra att jag hinner virka klart min sjal + den till Lucy. Virka är verkligen the shit. Igår pratade jag och min pappa länge om hur mycket vi tycker om repetitiva uppgifter. Min bästa är att sortera saker, gärna pärlor eller mynt. Pappa gillar pussel och att slipa, typ. När jag var liten brukade vi spendera quality-fader-dotter-time med att sortera pappas skivsamling i bokstavsordning. Vi gjorde det flera gånger vill jag minnas, med olika varianter - typ strikt bokstavsordning eller populärmusik för sig och klassikt för sig. Det var tider det.

Nu ska jag lära mig fler saker. Fridens.

-Mary

Inga kommentarer: