tisdag, november 21, 2006

bloggen är död, länge leve bloggen

skoja, klart bloggen inte är död. den dör aldrig, allt är förgängligt utom bloggen.
men inte är det tätt mellan gångerna. ingen vet varför.
nu, lite traditionsenlig statusrapport:
lucy: sitter här med marmeladmackor och stina nordenstam

mary: är på filmfestivalen och styr upp, som vanligt, hon är aldrig hemma nu för tiden

ruthie: no fucking clue, hon bor inte här längre nämligen. det är den bittra sanningen. hon har tatt sitt pick och pack (vilket betyder allt som fanns här nästan, alla vardagsrumsmöbler och alla husgeråd i allafall, vi har EN gaffel, man får äta i skift) och flyttat in med sina guldtapert och petrowski.

idag har jag annars hämtat min plonka på little persia där jag glömde den igår och köpt pärlor. och sen kom jag hem och var värsta STÄDSUGEN. på allvar, känslan var "jag vill städa", så jag städade massor, typ hela köket. men jag han inte damsuga för jag kom på att jag var tvungen att jobba, och att för att kunna jobba behövde jag 1 äta, 2 göra ett örhänge (jag har överträffat mig själv typ.). så himla typiskt alltså, jag ville verkligen bara bara städa, huuuur ofta händer det? never i tell you.
livet kom emellan mig och mitt städade kök.
/lucy

Inga kommentarer: