torsdag, november 23, 2006

här ska jag alltid leva, moder svea! sekel ska gå och komma, i ditt rike.

kom precis hem fårn klara där det var skrivcirkel, mycket trevligt, trots manfall. vi pratade om klaras text, drack te och åt bullar från lisas jobb.
men framför allt berättade lisa en sak som gjorde henne till den tuffaste jag vet. lisa har varit med i moder svea. fattar ni?! MODER SVEA!! det bästa som hänt svensk fredags underhållning någonsin. och hon var med! alltså jag är sååå avundsjuk, jag har aldrig träffat nån som gjort nått coolare. gud, det programmet gick verkligen när jag var som mest insnöad på svensk historia, i mellanstadiet, och älskade hermans historia, pappa och jag läste "när sverige var som störst" och jag kunde rabbla konungalängden.
det var min dröm att få vara med i moder svea. jag hatade jul i kapernaumskådisarna och lotta på bråkmakargatan-grete för att dom fick vara med, jag kunde så himla mycket mer än dom, dom va ju bara kända.
jag kommer speciellt ihåg att de gjorde om popdängor och gav dem en historisk text. tex så fick ges "när vi gräver guld i usa" en käck text som gick såhär:
till alla dom som uppfunnit saker, gjort lilla sverige känt, och tagit på patent!
gotta love it alltså!

ps. lisa har dessutom träffat drottningen, i samband med att hon vann nutidsorienteringen i nian. respect.

/lucy

Inga kommentarer: