tisdag, november 07, 2006

say cheeeeeeeeeeese!

jag sitter och äter ostmackor med min msnkompis. alltså, han hemma hos sig och jag hemma hos mig. vi började prata om mat och att han gjorde en macka och då blev jag sugen och så väntade han på mig så vi kunde ta första tuggan tillsammans. gulli va? bu har vi också bestämt att ostmackor är hjältemat. det är verkligen gott, mmmm, ooooooosssst!
jag köpte ost för första gången idag sen jag flyttade. okej, that wasn't entirely true, för jag klev faktiskt sugen på ostmacka igår när jag åkte hem från jobbet, så jag vankade in på prisXtra och gick till ost disken, men där fanns bara desertostar, mjukostar och färdigskivade ostar.
eh, okej. så då gjorde jag något som ligger långt under min värdighet, men jag var verkligen jätte jättesugen på ostmacka okej? jag hade liksom inget val, okej? jag hade tänkt på den hela den 20 minuter långa bussresan, okej? there was no turing back at this point.
så jag gjorde det otänkbara. jag köpte färdigskivad ost. skamset och med ansiktet halvt gömt i halsduken betalade jag för min plastförpackning med 12 färdigskurnaskivor ost i.
hemma skrattade mary mig rakt i ansiktet, men så gjorde vi te och åt hennes mammas bröd och då kunde minsann hon också tänka sig färdigskivat.
men idag har jag alltså köpt riktig ost, och guuuuud. ostmacka är kanske världens mest underskattade maträtt.
/lucy

Inga kommentarer: