onsdag, november 29, 2006

then the trucks came over the hill...

i måndags såg jag coca colareklamen för första gången iår. julkänslan!
ja, jag vet, kommersiella jippon istället för religiösa högtider-yadayada, elaka multinationella företag-yadayad. okej. jag dricker inte ens cola, det är typ det äckligaste som finns efter öl. men känslan! julen! traditioner! högtidsbundna, återkommande reklamer! att vi har sånt i vårt land, det är fint!
colan och blossa kom jag på själv i måndags. lisa på pekade xiderjulreklamen (med snö i flaskan! drinkhora på den!). och nu såg jag aladinreklamen, SOM INTE VAR SOM DEN ALLTID HAR VARIT!!
hallå, marabou, fattar ni ingenting eller? grejer är ju att det ska vara samma, thats the concept of christmas! guuuuud.
men alltså, det var ju lite roligt att den enda chokladpralin som var kvar på övre lagret var den asäckliga körsbärlikören som alla hatar. undrar om det var medvetet, och i så fall, varför tar dom inte bara bort den om dom vet att ingen gillar den?
eller, dom kanske har fattat grejen på den punkten, den måste ju vara med, trots att ingen vill ha den, för det har den ju ALLTID VARIT!

/lucy

1 kommentar:

mary sa...

Men alltså, har vi inte varit med om det här förut? och fick vi någonsin någon klarhet i vad "extra cash secret shopping" faktiskt innebär?
-Mary