torsdag, augusti 02, 2018

längst in i juli.

Hur var ditt juli?
varmt som satan. jobbade första veckan, hade semester resten. var på gotland, i dalhalla, på landet, lite lite i sthlm, i eksjö och i gbg. är nöjd med allt semstrande, men hade egentligen velat fixa olika saker i mitt hem men det var för varmt tyvärr.

Vilket var ditt största I made it, I’m the worlds greatest-moment i juli?
att man överlevde denna hettan? och att jag i måndags, i vad som sen visade sig vara det minsta av veckans tågkaos, ändå var så oerhört zen och mindfull trots att jag kom till gbg fyra timmar senare än beräknat. kände mig som christer fuglesang.

Vad kollade du på TV?
kollade på barry när jag jobbade, och så började jag med versace-mordet och det är topklass! har dock inte tittat på nån teve på hela semstern typ.

Vad läste du för böcker?
är lite besviken på hur pass få böcker jag hann med denna semester. har ju några dagar kvar men ändå. detta berodde till störta del på att jag läste ett litet liv, och den är evinnerligt lång. en liten grej som verkar hända i popkompis bokklubb är att emma övertalar mig att vi ska läsa nån bok, jag går motvilligt med på det, läser och blir helt uppslukad och sen har hon inte ens öppnat boken ifråga. sist hände detta med utvandrarna-sviten, nu var det ett litet liv. tror aldrig att jag grinat av en bok förut? är gjord av sten dock och det kom inte tår förrän på typ sidan 600, men oj oj oj.
läste förövrigt
Ædnan lav innea axelsson
kärleksbrev  av anna axfors
väggen av marlen haushofer
den första och den sista var väldigt bra!

Vilken musik lyssnade du på?
har mest lyssnat på p1. men fick också för mig att jag skulle lyssna på tom odell och har haft hans debut på repeat. så perfekt album. hur kunde jag missa det 2013?

Vilken blev din mest gillade Instagrambild?
en på mig när jag flyter runt i det grönskimrande vattnet i ett kalkbrott med den gamla fabriken i bakgrunden

Vad handlade du mest på mataffären?
hm glass?

Vad tänker du mycket på just nu?
har sån himla klimatångest. i övrigt är det himla svårt att tänka i detta väder. fy fan vilken sjuk klimatpåverkan. alla slutar tänka.

Vad klädde du dig mest i under förra månaden?
hade ju baddräkt på mig typ varje dag. och all tid på landet skrotade jag runt i en kafka-tröja. och så köpte jag en klänning som s:t sa såg ut som ett påslakan, "på det bra sättet", sval och skön. två av min kollegor köpte direkt varsin likadan.

och hur går det med årets ledord?
jag kan berätta att inte en enda person hade velat bli hembjuden till mitt bastukök under denna månad. och jag har ju knappt varit där själv så.

2 kommentarer:

emma sa...

filåt för boken :( (men obs verkar ha bra inflytande på ditt like-läsande?) PLUS!! SÅ glad att du upptäckt odell? mvh besatt

lucy sa...

jag har dig att tacka för så mycket!