måndag, augusti 13, 2018

sov nu. eller snart.

så fruktansvärt trött? var inte ett dugg trött hela förra jobbveckan, nu en dag och ville lägga mig ner och sova innan jag ens ätit middag. sov som en prins i natt så kan inte ens skylla på det. skyller väl på att jobbet börjar trappas upp nu. förra veckan var det fyra barn, idag tio. men alltså, alltså alltså! augusti! terminsstart! som jag älskar det. att få träffa alla efter sommaren. få möta allt som hänt under semestern. alla som slutat med blöja. eller napp. eller haklapp. alla som vuxit, på längden och i stegen och i tanken. alla som man saknat. och saknat en. och som glömt bort allt. en klappade mig nöjt på axeln och sa du är söt du maja. och en fick jag gråtskrikande bända bort ifrån hans mamma imorse. en bra dag hela dagen. inte särskilt jobbig. men tydligen uttröttande.

Inga kommentarer: