söndag, juli 29, 2018

tiny furniture.

är på besök hos min minst sentimentala vän. (jag är nog allas mest sentimental vän, förövrigt) jag kan ibland slås av det lite märkliga, ändå, i att man tar med sig sina saker när man flyttar. man byter ut tak och väggar och golv och dörr och fönster, hela förpackningen, men tar med sig en massa innehåll. en soffa man satt i hallonbergen sitter man i igen, i eksjö. lite konstigt är det. ok, inte superkonstigt att man tar med sig sina möbler, men jaja. min minst sentimentala vän har bott här i typ fyra år. på sitt kylskåp har hon såväl kortet jag skickade med henne när hon flyttade där jag kräver att hon ska komma tillbaka som ett skitfult scraapbook-kort som jag skickade för två år sen. över hennes säng sitter ett tryck som jag gav henne i 25årspresent. i köksskåpet står den som är kvar av de två koppar som vi köpte när vi inhandlae bohag till hallonbergen 2006. jag blir så trygg och förankrad av dessa saker. för mer än tio år sen pärlade jag supermariosvampar och limmade på magneter och gav till alla jag kände i julklapp. fortfarande sitter de på så många kylskåpsdörrar, till och med här. spår av vänskap och pärlor.

Inga kommentarer: