fredag, augusti 10, 2018

toalockstankar.

ja hej och välkomna till denna min fredagskväll som jag tillbringar sittandes på toalettlocket med mina trötta och smutsiga fötter nedstuckna i en långpanna med skållhett vatten aka fotbad.
har jobbat i en vecka. har badat varje dag efter jobbet. och nött in sångtext för imorgon ska några få i min kör, som fortfarande finns vad det verkar, sjunga på ett bröllop. fick för mig att jag ville ha på mig nått nytt&fint så har flanerat runt i mina vanliga butiker men utan resultat. hittade iochförsig en klänning som var perfekt förutom att det inte satt superbra över bröstet och så kostade den två tusen. om den ska kosta två tusen så måste den väl ändå sitta superbra över bröstet. en tumregel att hålla sig till va. fotbad är en del av min nya veckorutin. jag lever numera i sandaler. detta började förra året när jag köpte de perfekta sandalerna för 40 spänn på loppis. och med detta upptäckte att min äckelfot mår bra av öppna skor. har ju nånsorts schizofrent fotpar, vänster är mjuk och slät som en bebisrumpa, höger får förhårdnader och självsprickor och blåsor som spricker och kliar. lösningen är sandaler från april till oktober. men, visade det sig, måste bada och fila och smörja in dem noga. dels pga framme för allmän beskådan halva året, men också för att detta är en något uttorkande behandling av fot som behöver kompenseras med idog fotvård. eller alla kanske badar fotbad en gång i veckan, vad vet jag? extra gött med fotbad när ens stackars fossingar är trötta av att ha pinnat på på asfalten i stan. och extra viktigt att ha fina fötter när det vankas bröllop. även om man inte är inbjuden gäst utan bara står för underhållningen.

Inga kommentarer: