måndag, december 15, 2014

tröttiz.

på måndagar går jag från och med den här hösten upp tio minuter tidigare än alla andra jobbdagar. eller ja, jag ställer klockan tio minuter tidigare än alla andra dagar. sen snoozar jag två gånger. iallafall. jag blir så himla trött på måndagar. kanske är det också det här med att ruckas ur sin rutin, att inte få sitta och glo hålögt i soffan med en tekopp och lyssna på väderleksrapporten utan försöka äta frukost samtidigt som man svarar i telefon, tar emot motsträviga måndagsbarn och dukar för lunch. det gör mig till en zombie av trötthet.
och på det inskolningsstress och svåra-samtal-stress. och en vecka kvar till jul. vilket inte stressar mig men alla andra. och himmel vad det märks att barnen behöver vara lediga. och mina kollegor. och kanske jag.

Inga kommentarer: