onsdag, december 31, 2014

magdalena ribbing tycker inte man ska säga gott slut pga morbida undertorner, det är ju pga detta som jag gillar att säga det!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? gick på hiphop konsert, spelade dragspel

Höll du några av dina nyårslöften? hade musikcirkel med sofia. den haltade lite ibland men all in all så blev det tolv nya skivor på tolv månader och det är väl det som räknas. hade ta tag som ledord men det gick lite sisådär. gick ut stenhårt men ja. tappade allt sen.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? nej va? men ALLA gifte sig ju så det kommer nog en hel drös ungar inramlandes under nästa år.

Dog någon som stod dig nära? nej

Vilka länder besökte du? kroatien. och så var jag i köpenhamn över dan.

Är det något du saknar 2014 som du vill ha år 2015? framtidstro. en hobby.

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? kommer ej på nått

Vad var din största framgång år 2014? att jag stoppade vinsterna i välfärden. bra gjort av mig.

Största misstaget? allt jag inte tog tag i. typ besöka min personliga bankman, skaffa lärarleg, rensa/organisera skåp, lådor och garderober.

Har du varit sjuk eller skadat dig? jag hostade i 77 dagar i rad, och i början av denna lilla åkomma hostade jag sönder ett muskelfäste. ej skönt.

Bästa köpet? nagellacken mermaids dream och swagga like us. (vänligen bildgoogla)

 Vad spenderade du mest pengar på? dyra grejer som jag var värd. ”värd”. och en liten mobiltelefon. angstade över detta hela sommaren och sen gick jag bara rakt in och köpte en utan att titta på prislappen. min vanligaste approach till dyra grejer.

Gjorde någonting dig riktigt glad? att lillebror kirrade körkort, jobb och bostad. midsommar med mina föräldrar när vi liksom umgicks genom att sjunga. det var stört fint. min fina relation med godbarnet.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014? boeves psalm. let it go. knäpper mina fingrar.

Var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år? samma lika.

Vad önskar du att du gjort mer? stått upp för fler ideal. peppat och tröstat fler.

Årets mat? alltså amazeballsen! speciellt sen jag produktutvecklat dem med yoghurt och pärlcouscousen som emma introducerade mig för.

Hur tillbringar du jul? med ma och pa och bror och kusiner och farbror. i segeltorp. med förkylning.

Favoritprogram på TV? får jag säga gilmore girls här fast jag såg om den? jag gör det. Och mindy project, älskar att det fortfarande är lika bra. och nya: looking!  broad city!

Bästa boken du läste i år? americanah av chimamanda ngozi adichie. fint när man får skämmas över sig själv när man läser.

Största musikaliska upptäckten? jojoj! här har man ju att välja på va. skulle kanske säga hiphopen? eller? blev helt knockad och dumglad av att se hurula på popaganada.

Något du önskade dig och fick? pianostrumpor!

Något du önskade dig men inte fick? ett saltkar. reel makt och inflytande på jobbet.

Årets bästa film? min bästa filmupplevelse var att se frost med godbarnet på bio. jag tror att det var den första långfilmen han såg på bio och det då var en top notch diseny-produktion med budskap om syskonkärlek och kraftfulla förebilder och att han ville se den igen på en gång kändes väldigt fint.gGrinar varje gång jag hör let it go, vilket sker dagligen i mitt jobb pga barn och disneys stadiga grepp om dem. även mockingjay var stark.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014? Hur många år fyllde du?  jobbade, sen mötte jag upp sofia och så gick vi till svenska sushiköket där vi åt middag med våra kompisar och sen gick vi hem till mig och åt tårta som jag bakat med ljus som hade lågor i olika färger. jag fyllde 29.

Finns det någonting som hade kunnat göra ditt år bättre? mindre jobbhärva, mer tydlig organisation och rollfördelning på jobbet.

Hur skulle du beskriva din stil 2014? jag försökte odla min häxstil. och mina spexiga hemmanikyrer.

Vad fick dig att må bra? vila, läsa, bada, snacka, fika.

Vilken kändis var du mest sugen på?Den enda jag kommer på här är är christopher wagelin.  har sett honom i heta roller som tiggare, naziterrorist, indrivare mm. håll käften freud, the heart wants what the heart wants. när jag googlade honom nu så såg jag at than ska vara med i cirkeln också…

Vilken politisk debatt engagerade dig mest? vinsterna i välfärden. den feministiska våren.

Vem saknade du? hannele!

De bästa nya människorna du träffade? blir inte kompis med nya så himla lätt.

En värdefull läxa du lärt dig i år? bara för att saker inte är akut dåliga betyder det inte att de är bra. och bråkigast vinner.

Citera en sångtext som summerar ditt år? ”jag kommer bli mycket odräglig om en liten liten stund” dock sant för alla år.


Inga kommentarer: