söndag, december 07, 2014

pysslar och trevar.

idag har jag varit på julkortspyssel hos min kollega. den trevande vänskapen trevar sig vidare. har varit mycket nervös för att våra pysselsmaker inte skulle vara kompatibla. och ja, det var de väl kanske inte. jag är mer minimalist, mer kul, mer massproduktion. hon är mer scrapbook, vackert, lagerpålager av spets, papper och stickers. men ja, det var kul ändå. och jag trodde nog att jag var en rätt ruttad pysslare men idag har jag gjort helt nya saker tex använt en pearlmaker och EMBOSSAT saker. så kul! aldrig hört talas om embossa förut men man hällde på ett pulver som man sen hettade upp med en speciell pysselfön och så smälte det och blev upphöjt. så mycket pysseltrix! men ja, så fint vet jag inte om jag tyckte det blev. ska nog lägga en pärlplatta nu som kompensation.

Inga kommentarer: