lördag, december 20, 2014

sjukiz.

är sjuk. därför har jag fått öppna julklapparna som förisbarnen gett till mig. alla vet ju annars att man inte får öppna julklappar förrän julafton, men jag är inte hemma då och i år var presentskörden från jobbet pretty big alltså, orka släpa med julklappar till mig själv att öppna hos ma och pa på jul. förutom de från sofia dårå. jaja, lång bortförklaring till varför jag kringgår regler som jag satt upp själv och som ingen därför bryr sig om att jag bryter emot.
innehåll i julklapparna från förisbarnen:
1. julgranskula formad som en rosa, glittrig dinosaurie + julkola
2. tryfflar från nk
3. julte och flygplanschoklad
4. doftljus och presentkort på body shop okänt belopp
5. presentkort på åhlens a 500 kronor.

FEM HUNDRA KRONOR! från EN familj. det är ju h e l t vansinnigt. och, nota bene, det är inte bara jag som fått detta utan också mina kollegor på min avdelning, och de på storbarnsavdelningen samt min chef. alltså sju personer sammanlagt som fått varsitt presentkort. om vi jobbat kommunalt hade vi typ inte fått ta emot detta pga klassats som muta då.

Inga kommentarer: