torsdag, december 04, 2014

förutom jobbrelaterad ångest ägnar jag mig bland annat åt att:

lyssna på elenette. det försätter mig in nånsorts känslomässigt tidskaos och kastar mig sju år bakåt och jag blir knäpp och labil och tänker på hur jag bara kunde lyssna på elenette på onsdagar udda veckor. för annars kom det för nära och gränserna och känslorna blev för otydliga men nu kan jag lyssna när jag vill. (och kissa med öppen dörr.)

drömma drömmar som utspelar sig i mina föräldrars grannars kök. helt orelaterade till varandra i övrig, alltid helt olika scenarion och personer, men så ofta i deras kök.

säga till min pappa att jag önskar mig ett stort saltkar som är stort. i julklapp alltså. annars har jag inte hunnit tänka så mycket på det där med julklappar. har varken köpt eller fått nån julkalender. har gjort två som jag gett bort men har ingen egen. det är ju nån slags fel. borde köpt den med bubbelplast (en bubbla att smälla per dag!) på konstfacks julmarkand.

Inga kommentarer: