tisdag, december 02, 2014

pörlö pörlö parlajår.

på torsdag har jag en inskolning. man kan tycka olika saker om det, att låta ett barn börja precis innan ett långt uppehåll. jag tycker inget särskilt om just det, jag glömmer nästan bort det. inskolningen är lix inte prio ett på listan. inte när det skriks och skälls, gråts på gården, viskas, lämnas in avskedsansökningar. jag är arg, ledsen och uppgiven. och så himla himla kluven, nej splittrad. vill bråka ena sekunden, ger upp nästa. har intensiva diskussioner på lånad tid med s nästan varje dag, går igenom alla tänkbara scenarion och lösningar men vet aldrig vad vi ska ta oss till. känner att ansvaret vilar helt på mig, känner mig totalt maktlös.
men på torsdag börjar inskolningen och då får det bli prio ett. och så får det här komma på andra plats.

Inga kommentarer: