tisdag, oktober 22, 2013

vad gör man på ett föräldramöte egentligen.

imorgon är det föräldramöte, tema: genus!
är mkt peppad samt rädd, så har bjudit in lite extra föräldrar från andra avdenlingar som kan hålla med mig.
hade lite tänkt duka upp en buffe med all feministisk litteratur jag äger, vara mycket mycket allvarlig,( typ som på kriminologin när jag och yo hade en redovisning om våldtäktsstatestik typ, och jag la upp dramatiska oh-bilder som enbart bestod av siffor i a4format. tänkte då att detta skulle starta revolution, när alla fick veta att det begås 4 våldtäkter per timme. revolution uteblev :( ) frälsa massorna med min oerhörda kunskap.
tänker nu att min oerhörda kunskap kanske kommer skrämma fler än de frälser, så jag tonar ner teoretikern inom mig helst vill prata om performativitet och normkritik. istället kommer det vara såhär: bildspel med göllig bilder på barnen. alla är glada, i belive the childern is our future spelas i bakgrunden. (nej det var ett skoj). man får äta gröna clementiner, ekovindruvor samt smågodis (om vi hinner köpa nytt, andra avdelningen använde godis som avledningsmanöver såfort nån förälder började ifrågasätta nånting. mycket godis gick det åt. (jag till k idag: köper du godis imorgon då? k: ja, det kan jag göra. barn: vänta lite, pratar ni om godis nu? jag och k: nej det gör vi inte! ) )
rolig avslappnade uppsluppen runda där man presenterar sig samt berättar en grej som ens barn är bra på samt bilr tvångsfotad för sitt barns skull.
jag berättar hur ägig vår arbetsplan är. nån kanske får ställa frågor, om dom är bra. sen får dom läsa en artikel om män i förskolan och diskutera vad det ska vara bra för egentligen.
lämnar lite utrymme för stående ovationer, beröm och jubel. och lite mer smågodis.
slut!

2 kommentarer:

Sofia sa...

Åhh vad jag hoppas att det blev exakt sådär!

lucy sa...

pretty much!