måndag, augusti 19, 2013

famous last words.

imorgon börjar inskolningen, jag är så himla peppad!
tror att det kommer gå galant. detta jinxar väl hela grejen, men jaja.
jag ska skola in es lillebror. e som vägrade äta i matsalen under sina första månader, e som satt i sin vagn all tid vi tillbringade ute, e som vägrade ligga bredvid mig på vilan utan kravlade sig iväg på golvet och somnade. e som trodde att jag hetta majs under hela första terminen, och när jag berättade det för hans pappa sa han att det måste vara för att e gillar majs så himla mycket. e som var det första barnet jag skolade in. e som jag vann över, man kan inte vinna över någon mer än jag vann över honom. har aldrig träffat ett barn som gillar att gå på förskola mer än vad han gör. och det är fanimej tackvare mig. till stor del.
så nu ska jag skola in hans lillebror. och småsyskon är alltid lättare. så även om det kanske blir jobbigt ett tag så känner jag mig helt trygg med att lillebroren kommer bli lika förskolefrälst. och kanske kommer jag få heta majs igen. eller boll, för det är visst lillebrors favortigrej.

Inga kommentarer: