onsdag, maj 01, 2013

sista och första.

himla bra arbetsdag igår. det hände så spännande saker i min matteprojektgrupp och jag kom på strålande idéer till bazaren och hann ha kvalitativa samtal med typ alla föräldrar när de hämtade.
sen kom jag hem och hade hundra kilo bly i pannan men rykte upp mig och spenderade valborgsmässoafton med hanna i en tunnebaneuppgång lyssnandes på manskör. otroligt stämningsfullt och sån himla folkfest i den eviga strömmen som passerade. kort avbrott för att titta på brasa (värdelös).

idag var det annan sorts folkfest från medis till kungsan med barnvagnar och talkörer och internationalen på blås. richard gjorde den geniala ändringen "inga pigor åt MEDELKLASSEN låt dem få skura de egna dassen".
sen plockade jag upp emma på dramatentrappan, vi köpte glass, jag tog smakerna tjockis (typ choklad/nötswirl + cashew) och lugn&harmoni/ yogapass i munnen (ingerfära).
sandra hade färgglada byxor och jag räknade barn från förskolan (tre) och det var rosa rök och stökigt och kaosigt för man kan aldrig lita på den utomparlamentatiska vänstern och siri skrattade åt mig när jag pekade på en orange rinnande gegga och frågade om det var vandalism.

och hela tiden var det soligt, för värmen erövrade stan, som sofia påminde mig om i morse, så jag hade smörjt in så väl nacke som nästipp och har nu inte bränt mig alls utan bara tillskansat mig en liten fräkenkoloni och är så snygg så klockorna stannar.

om jag hade lite kärlek så var den till dig.

Inga kommentarer: