torsdag, december 31, 2009

it was fine 2009

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? gick i samma klass som en kunglighet. var ju ganska o-märkvärdigt i sig, men känns ju som en sån sak som man kommer berätta för barnbarnen. samt på gick riktig firmafest, julfest med bibblan.
2. Höll du några av dina nyårslöften? jobbade med ledord. ledordet embracea närmare bestämt. jobbade riktigt bra med det ledordet måste jag säga.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? svar ja! utropstecken dels för att detta var stora barnafödaråret för 85:orna, dels, och framför allt, för att mina bästa vänner blev föräldrar i år!
4. Dog någon som stod dig nära? nej.
5. Vilka länder besökte du? frankrike, och när vi körde runt i de värmländska skogarna var vi farligt nära norska gränsen.
6. Är det något du saknar 2009 som du vill ha år 2010? prinsessbröllop, två stycken tack! och en skitsnygg regnjacka. obs! bara snygg räcker inte, den måste vara skitsnygg.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 10 januari samt 18 september, av samma anledning fast i olika skeenden.
8. Vad var din största framgång år 2009? att lära mig samexistera med mina peers. att jag fick den lärarstudentshatande littvet-läraren att älska mig. att jag faktiskt kom hit tillslut.
9. Största misstaget? att gå kursen att möta barn och ungdomar i svåra livssituationer.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? inte jag inte. vaccinerade mig i god tid.
11. Bästa köpet? köpte en röd moleskinekalender igår som jag är helt kär i, man fick små fina klistermärken med den! annars den koftan från monki i off white (obs! ej beige! )
12. Vad spenderade du mest pengar på? tex. hyra?
15. Gjorde någonting dig riktigt glad? riverdancen, baksöndagar, jenny flyttade till stockholm, emma flyttade till fru (till en lägenhet som jag hittade, är kanske mer glad över det än över själva hitflyttandet. närå.) GODBARNET kom till jorden. lördagen på arvikafestivalen. biblioteksbästisens bands spelning på min skola. vara ungdomsfilm med sandra. sjunga tritons döttrar. bli liknad vid ett gilmore girlsavsnitt. hanna sa att min bästa egenskap var att jag aldrig kommer hitta mig själv i goa
16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? hela livet var ett disco + benny med mackan, all the single ladies med beyonce beyonce, hela frida hyvönen silence is wild och kents vals för satan (din vän pesimisten).
17. Var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år? happy happy!
18. Vad önskar du att du gjort mer? utmanat mitt intellekt (pretto but true)
19. Årets mat? Bakverk, lätt! sjusortersextravaganzan till emmas födelsedag tex. samt delad andra plats av kvinglorna och stjärngåsarna.
20. Hur tillbringar du jul? i segeltorp i dagarna fem. mat, sömn, promenad.
23. Hur många one night stands? kallar du mig slampa eller?
24. Favoritprogram på TV? pushing daisies, true blood,
25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? tror inte det?
26. Bästa boken du läste i år? har läst cirka fyra böcker i år. gillade alla, kvantitetsläsning! om jag måste välja en så blir det ingen hör hemma här mer än du av miranda july.
27. Största musikaliska upptäckten? jonathan johansson, makthaverskan EN HELT NY FAVORITLÅT MED MITT FAVORITBAND KENT. har ej hänt under de senaste tio åren cirka.
28. Något du önskade dig och fick? en klassbästis thank you very much
29. Något du önskade dig men inte fick? sommarjobb
30. Årets bästa film? den kom ju aldrig till sverige! årets filmögonblick var när harry potter hade knarkat flytande flax, dog!
31. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Hur många år fyllde du? fyllde 24 vidriga år och valde därför att ställa till med den bästa födelsedagen i mannanminne! hade en heldag med sofia, det var helt urfantastiskt. slutade tillochmed att tycka att 24 var en vidrig ålder. är nu grymt peppad på 25.
32. Finns det någonting som hade kunnat göra ditt år bättre? lite mer ekonomisk stabilitiet. samt boendestabilitet. bo närmare godbarnet och bästis.
33. Hur skulle du beskriva din stil 2009? BYXLÖS!
34. Vad fick dig att må bra? att bada i tio olika vattendrag. se även punkt 15
35. Vilken kändis var du mest sugen på? vill framhålla det absolut makalösa i att han som spelar edward cullen SPELAR snygg. oscar på det! annars framkom det ju att mannen jag tänkt gifta mig med redan är gift. med en man.
36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest? jag var på f!s valvaka.
37. Vem saknade du? cho
38. De bästa nya människorna du träffade? fina klassbästis och, såklart, godbarnet!
39. En värdefull läxa du lärt dig i år? ”det är svårt att hata folk (läs mina klasskamrater) samtidigt som man (läs jag) rullar runt skitsnabbt på golvet tillsammans med dem” samt man måste jobba med folk man gillar.
40.Citera en sångtext som summerar ditt år? “allt gör mindre ont sen.”

Inga kommentarer: