torsdag, oktober 29, 2009

gränsöverskridande synthpop på lhs (nu har jag då sett allt)

tydligen så har det pågått ett genussymposium på min skola den här vecka. bra att de vägrar informera om detta, samt att det är skitdyrt.
enda anledningen till att jag ens visste om det var att bibliteksbästisen fnissande avslöjade att hans band skulle spela på nämnda event. urkul tyckte vi, sen googlade vi lite och insåg att det var ett helt fantastisk program. jag tyckte bibiloteksbästisen kunde styra nån sorts gästlista. så i eftermiddags smugglades jag in under symposiets sista halvdag och det var nånsort debriefing om veckan som gått och det verkade ha varit fantastiskt!
och sen spelade då biblioteksbästisens band och det var URKUL. alltså det mest underhållande på hur länge som helts, en aula fylld med pedagoger och forskare med kulturtantslook som som diggar till syntsaxofongenuspop. eller bara såg hysteriskt skeptiska ut. eller väldigt väluppfostrade ut. hur bissart som helst.

Inga kommentarer: