söndag, oktober 19, 2008

spontanlan.

jag och hanna sitter i soffan med våra datorer i knät och briget i bakgrunden. spontanlan! det enda som saknas är att hon inte är online på msn.
idag på bibblan var det en kille som hade värsta lilla datorn! alltså den var helt pyttig. han kom och frågade en sak i disken och vi kunde knappt svara för att vi var helt facinerade av den jättelilla datorn! man kan ju inte kunna skriva med båda händerna på den, då lär de ju krocka!
bibiloteksbästisen suckade om att han skulle jobba sjukt mycket nu, tillochmed på fredag, men sen blev han helt glad när jag sa att jag också ska jobba på fredag. (jag har uppenbarligen utsett rätt person till bibblobästis).
det här har jag gjort den här veckan:
måndag: hade föreläsning med samma föreläsare som förklarade hbt-begreppet, den här gången pratade hon istället om aktivt homosexuella och rollkonflikter (tex. anställd vs. chef, pappa vs. mamma).
tisdag: var inte markusbirro, vilket slutade med att min grupp avvecklade genusarbetet. måste ta fram birro lite oftare! sen hade jag superkallt möte med emma.
onsdag: sökte kurser till våren. hämtade min tenta. lagade mat och spelade spel.
torsdag: var på min vfuförskola. fick lära mig att det inte finns några dåliga väder, bara skitfula kläder. vackalde i mitt yrkesval (pga de fula kläderna).
fredag: grupparbetade, läste om ungdomskulturer och tyckte mig förstå min lillebror lite bättre. hängde med sofia i the capital of... fashion? shopping? konsumeriningshets? skäris iallafall. och såg fem gånger gud.
lördag: jobbade och kollade på hela lördagsteveutbudet.
söndag: jobbade igen, blev lurad av friskis att gå på ett medelpass som jag trodde var bas. hade lan (i skrivande stund.)

Inga kommentarer: