onsdag, oktober 29, 2008

roomservice <3 segeltorp

alltså, det här med att höstens säsong av roomservice utspelar sig i segeltorp. jag hade inte fattat det riktigt. jag såg första avsnittet, för då visste jag att de skulle vara i segeltorp, närmare betämt i olles familjs gamla hus. min stora dagiskärlek #2. (dagiskärlek #1 har ju figurerat i egen hög person i roomservice, som en av lärlingarna. vad är det med roomservice och killarna jag var kär i på dagis. alla vägar bär till roomservice, eller segeltorp.) liksom, jag har varit i det huset hur många gånger som helst! speciellt minns jag när olle fyllde år och hade kalas och alla hade börjat skolan och böösarna var där och jag var enda dagisungen. och köket som dom rev ut, det kommer jag ihåg när de satte in, för vi fick en av deras gamla kökskåp. mamma ojade sig och ba "dannes livsverk!" när dom trampade runt på altanen och kastade luckor omkring sig.
och nu så cyklade precis per gustavssons brevbärarpappa förbi med posten!
nån sorts förtäckt "här är ditt liv", vore jag maja lundgren skulle jag tro det på allvar.

Inga kommentarer: