fredag, januari 18, 2008

kvoten

idag har jag lämnat in min tenta och nu är 07 slut på riktigt. jag har ätit soppa och pannkaka, fast i fel ordning, gjort ett örhänge, jobbat, tappat/bestulits på/ förlagt mitt terminsbusskort, hence plankat till landet där jag hängde med mina jobbarkompisar och tittade på när biblitoeksbästisen spelade. fint vare!
jag insåg också att man få lov att faktiskt välja om man vill vara vän med en person eller om man vill internetstalka den, en kombination är för komplicerat.
är mest nöjd med bondningen jag gjorde, heja! vi fann oss över svartsjuka och otrohet, hat till han som aldrig sa hora och jag behövde bara nämna bengt ohlssons namns så rynkades näsorna. fina brudar! och nu har jag verkligen fyllt på vår vänskapskvot, och kan slappna av. ibland har jag verkligen samma syn som the sims har på vänskap, att man ska fylla en viss kvot för att vara vänner, sen kan man låta bli att ses på ett tag utan att det dippar alldeles. i sims brukade jag allti låta min karaktär hångla med så många som möjligt, när man hånglar sig över 80 så blir ju folk kära, och man kan ju ha flera kärlekar på gång så länge de inte träffar varandra. sen kunde man sakta låta det droppa från 100 och inte förän det kom till 50 så var vänskapen i fara, för när kärleken försvann vid 80strecket så blev det automatiskt vänskap istället! så himla praktiskt! man behövde bara träffa sina vänner en gång i veckan och hångla upp dom så var man safe och kunde fokusera på träning eller fortbildning vid bokhyllan eller staffliet och så fick man befodran på jobbet.
synd att det inte riktigt funkar så i verkligheten. lätt det skulle vara att vinna livet då.

2 kommentarer:

Anonym sa...

man behövde bara träffa sina vänner en gång i veckan och hångla upp dom så var man safe och kunde fokusera på träning eller fortbildning vid bokhyllan eller staffliet och så fick man befodran på jobb
hahahahihuhi
:)
cho

Anonym sa...

har du tappat bort terminskortet för 2008?? det är ju det värsta som kan hända en typ. Hoppas du kan/har privatdetektiva(t) upp det!