fredag, januari 25, 2008

(bitter)fitta

idag har jag varit på cellprovtagning. vuxenpoäng! dock stora minusvuxenpoäng till mvc huddinge som författar kallelsen i typsnittet comic sans. ba "nu skojar vi till det och låstsas att det inte handlar om cancer." mog1. which reminds me, den dag jag börjar skriva dagislappar med comic sans är dagen då ni alla säger åt mig att byta karriär. framförallt om jag denna dag också är iförd en bylsig jeansskjorta med pärlemorknappar och kommundelen broderat i blått på ena armen. ni har då mitt full stöd att även anmäla mig till stilpoliserna. och håna mig för all framtid.
efter att dom stoppat instrument och krafsat runt klart i mig så träffade jag sandra. hon hade läst bitterfittan och vi hade helt givande vardagsfeminismsamtal. jag räknade nog ut henne lite för snabbt där. det är fint att ha fel på det sättet.

Inga kommentarer: