söndag, januari 20, 2008

bättre sen än aldrig, eller hur jag slutade ängslas och lärde mig älska fenomenet pluggförhalning

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Kom in på ett program, var på en rättegång. jobbade som personlig assistent och gillade det
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag jobbar inte så
3.Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Oj, säkert någon jag känner men jag är dålig på att hålla koll på dem. Ingen nära vän, i alla fall.
4. Dog någon som stod dig nära? Ja
5. Vilka länder besökte du? USA
6. Är det något du saknar 2007 som du vill ha år 2008? Same old, same old
7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas? 28 juli kanske
8. Vad var din största framgång år 2006? Att jag kom in
9. Största misstaget? Om jag fick göra om skulle jag jobbat annorlunda med festivalen
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Löss! Annars har ryggen inte alltid skött sig, och jag har haft feber vid tre tillfällen vilket är mer än typ alla andra år tillsammans.
11. Bästa köpet? Min lilla musikmaskin
12. Vad spenderade du mest pengar på? Hyra och räkningar såklart. Annars har jag börjat köpa kläder, något av en ny grej
15. Gjorde någonting dig riktigt glad? Det där med utbildningen till exempel
16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007? Mika - Grace Kelly och Lollipop, romantiska skivan, Säkert! - hela skivan typ, M.I.A. - Jimmy, Brian Wright & the Waco Tragedies - Glory Hallelujah
17. Var du gladare eller ledsnare jämfört med tidigare år? Rätt lika tror jag
18. Vad önskar du att du gjort mer? Läst [haha, LAME! men ack så sant]
19. Vad önskar du att du gjort mindre? Nojat
20. Hur tillbringar du jul? I feberyra
23. Hur många one night stands? Herregud
24. Favoritprogram på TV? Heroes började bra men svek så himla svårt, Miami Ink och Scrubs och en OZ revival!
25.
Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Jag skulle säga att det här året har gått i föraktets tecken, snarare än hatets
26. Bästa boken du läste i år? Det här med att jag lever ett intellektuellt fattigt liv har ju varit ett problem. Det får bli Couplands två senaste, JPod och The gum thief
27. Största musikaliska upptäckten? Jag upptäcker väldigt lite ny musik. Det får bli Säkert!
28. Något du önskade dig och fick? En eventuell framtida karriär
29. Något du önskade dig men inte fick? Ja
30. Årets bästa film? Eh, jag vet inte, jag har typ bara kollat på gamla julkalendrar i år
31. Vad gjorde du på din födelsedag 2007? Hur många år fyllde du? Jag fyllde 22 och enligt min kalender jobbade jag och hade tjejgruppsträff
32. Finns det någonting som hade kunnat göra ditt år bättre? Jag hade kunnat vara mer nöjd över mina prestationer på mitt sommarjobb
33. Hur skulle du beskriva din stil 2007? Jag mötte tightsen och tightsen mötte mig. Lektant möter fältbiolog möter reade Indiskatunikor
34. Vad fick dig att må bra? Jag styrde upp min framtid, fast det var en jobbig väg
35. blev du kär i år? Typ inte
36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest? Jag ogillade på avstånd, och skämdes mycket
37. Vem saknade du? Dom som jag inte har tillgång till till vardags, när jag kom på att jag inte hade det
38. De bästa nya människorna du träffade? C! Och alla andra såklart
39. En värdefull läxa du lärt dig i år? Jag jobbar inte så
40. Citera en sångtext som summerar ditt år? Eh, jag vet inte. God is in the house - Nick Cave med tanke på världen och livet och så.

StatCounter - Free Web Tracker and Counter

2 kommentarer:

lucy sa...

romatiska skivan! och jimmy glömde jag.

ps. vad är det för konstiga orangakvadrater? varför har du lagt dem där?

mary sa...

meh det har jag inte, de har lagt sig själva där och jag får inte bort dem. det kanske är därför vi får så många konstiga träffar?