måndag, december 31, 2018

2018

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? sjöng på ett bröllop.

Höll du några av dina nyårslöften? det gick inte så bra med mitt ledord bjud.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? typ hälften av alla min kör. och jenny igen.

Dog någon som stod dig nära? var på en begravning

Vilka länder besökte du? danmark.

Är det något du saknar 2018 som du vill ha år 2019? jag vill ha en känsla av framåtrörelse. tycker också att det var oerhört snopet att vi gick från vinter direkt till sommar. vill ha vår tack.

Vilket datum från år 2018 kommer du alltid att minnas? 7 oktober, i efterhand. 

Vad var din största framgång år 2018? var en mogen person som tex var tydlig med mina känslor och  sa åt f på skarpen när han var en idiot. är också över detta nu. tycker också att jag varit en ganska bra vän?

Största misstaget? borde kanske lagt mig i konflikten mellan min chef och j mer. men för att vara så pass konflikträdd som jag är så har jag ändå bråkat och känt mig obekväm oerhört mycket, för j skull. och jag är rätt övertygad om att min inblandning inte hade hjälpt särskilt mycket.

Har du varit sjuk eller skadat dig?är bara gammal och skröpplig. men jo, jag halkade och gjorde illa handleden när jag tog emot mig och levde med sviterna av detta från mars till maj.

Bästa köpet? har köpt många bra lampetter.

Vad spenderade du mest pengar på? köpte många jackor.

Gjorde någonting dig riktigt glad? gotlandssemestern med s:t. var tex knockad av stora karlsö. att åka till dalhalla med annie. när min kompis kille, som inte alls känner mig särskilt väl mindes att jag inte dricker och fixade alkholfria drinkar till mig. tanken på att jobba i ett arbetslag med personer som tillsammans med mig blir ett team på riktigt. hur min relation till sara utvecklas. när mamma kunde köra bil igen. att sjunga. att dansa. att bada.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2018? forever and ever, junior brielle. when the party is over, billie eilish. tur att vi lever samtidigt, markus krunegård. last piece, lykke li. hålla handen, little jinder.

Har du varit gladare eller ledsnare än tidigare år? jag har haft en förlamande klimatångest. på ett sätt som inte alls är konstruktivt. så jag har varit uppgivnare än på länge.

Vad önskar du att du gjort mer? yogat kontinuerligt. dansat mer. jag önskar alltid att jag dansat mer.

Årets mat? kom på i juni att den enda mat som jag lagar som min bror gillar är ungspannkaka på mandelmjöl. och sen han kom till mina hoods blir det det rätt ofta. annars laxrätten som vi gjorde på vår födelsedag.

Hur tillbringar du jul? i segeltorp med mamma och pappa och grilly, plus farbror och kusiner.

Favoritprogram på TV? i år kollade jag på office för första gången. det var ju. var även mycket förtjust i casual och american crime story: versace. vill dock framföra att tevens guldålder nu absolut måste anses som över.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? ingen jag känner personligen.

Bästa boken du läste i år? vi gör en topp fem (av 36)
5. doften av en man agneta plejiel
4. Ædnan av linnea axelsson
3. väggen av marlen haushofer
2. ett litet liv hanya yanagihara
1. argonauterna maggie nelson

Största musikaliska upptäckten? junior brielle.

Något du önskade dig och fick? en stabil förskollärarvikarie. en badrock och kristallglas och en keramikgrej.

Årets bästa film? gräns.

Vad gjorde du på din födelsedag 2018? Hur många år fyllde du? fyllde 33. tvingade sofia att fira fast hon inte ville. (tack och förlåt!) och det blev nån form av födelsedagsvecka.

Finns det någonting som hade kunnat göra ditt år bättre? en sommar utan förlamande hetta. professionell utveckling.

Hur skulle du beskriva din stil 2018? samlad. jag har börjat ha färre plagg som jag har ofta. ibland flera dar i rad. det känns mkt vuxet.

Vad fick dig att må bra? avlastningen i att ha en förskollärarkollega.

Vilken kändis var du mest sugen på? daniel boyacioglu. young nino sarratore var ju ej dålig castad heller. är också SÅ kär i adrian boberg.

Vilken politisk debatt engagerade dig mest? räknas väl inte som politisk debatt, utan kanske snarare som såpopera, men alltså hela akademidebacklet var ändå en fröjd att följa när det utvecklade sig i realtid. hemskt för alla inblandade individer och tydligen är män svin (va?!) men snälla vad det var njutbart som drama.

Vem saknade du? min körledare nått så in i helv!

De bästa nya människorna du träffade? min förskollärarvikarie i. redan efter en vecka kände jag mig avlastad. är så oerhört tacksam över att hon stannar hela våren, trots kaoset som uppstår nu när j försvinner.

En värdefull läxa du lärt dig i år? apokalypsen kommer bli varm.

Citera en sångtext som summerar ditt år? inte som en slägga utan som en svagt upplutande backe

Inga kommentarer: