tisdag, januari 01, 2019

soon after christmas.

Hur var ditt december?
mådde piss från ungefär 6e till den 16e. men sen var det bra. var oerhört i fas med julförberedelser, hade handlat och slagit in alla julklappar två dagar före julafton. och julen och mellandagarna och nyår har varit i en lugn, mjuk takt.

Vilket var ditt största I made it, I’m the worlds greatest-moment i december?
så här i efterhand så är jag oerhört nöjd med att jag bröt ihop inför min chef när hon började gorma om intervjuer och sköt det på framtiden. vet ingenting om hur nått kommer bli, men jag vet att det är absolut nödvändigt för mig att få ha en termin som jag planerar och genomför med i som min parhäst. mitt jobb-h ska komma på måndag, under vilka former varierar fortfarande beroende på vem man pratar med och när.

Vad kollade du på TV?
julkalendern! a very english scandal, sabrina och my brilliant friend. mös och grät till julkalendern. älskade hugh grant i engelska skandalen. sabrina har en oerhört konstigt ton? men när möjligheten att se julavsnittet med annie uppenbarade sig så var det ändå festligt. och vi kommer kolla på säsong 2. och my brilliant friend var mkt bra! det är en så oerhört bra berättelse om vänskap och vad som kan uppstå mellan två personer och om skrivande! jag tycker ingen pratar om hur den handlar om skrivande. det är underbart.

Vad läste du för böcker?
läste ingen bok alls.

Vilken musik lyssnade du på?
sen december 2016 så lyssnar man alltid på nils bechs o helga natt. och jag har grinat mången gång till annika norlins o helga natt. och så har såklart p2 klassisk jul gått varm

Vilken blev din mest gillade Instagrambild?
dumlekalendern med en gigantisk dumle som lucka 24 blev slagen av en tbt på min julfisyr från 2014 byggd av petflaska, ljuslinga och kulor.

Vad handlade du mest på mataffären?
saffran och vispgrädde och blockchoklad

Vad tänker du mycket på just nu?
på året som kommer. och lite på att jag hellre skulle vara ledig än jobba resten av veckan.

Vad klädde du dig mest i under förra månaden?
julstrumpa plus neutral överdel.

och hur går det med årets ledord?
ett uppsving i december faktiskt! middagar, fikor, frukostar. och så hade vi ju julfest och det var nästan ett gästabudbjud!

Inga kommentarer: