måndag, oktober 01, 2018

kollade på oktoberanteckningar från förra året och även då hade jag skyhöga förväntningar på oktober och det gick nog vägen. har iallafall gått hårt ut i att förändra mitt oktober-liv och gjorde yoga på dirren när jag kom hem och har även givit upp godis. alltså mängderna godis jag ätit sen jag kom tillbaka från semestern. orimligt. men idag tog jag mig istället ett äpple som jag klyftade och pudrade med kanel och kardemumma. sånt bantarbeteende. menmen. har också den är superlama spaningen: tända ljus, det är SÅ mysigt. tände ljus till middagen och ville sen inte lämna köket pga så satans mysigt? har nu suttit och läst i köksoffan istället för i sängen, jag känner mig som ett äkta höstproffs. har även hinkat te. vilket jag ju gör oavsett årstid men det adderar ju till höstkänslan, det gör det.
känner mig även harmonisk och tillfreds och ej helt sönderjobbad. ja, det är veckans första dag, men har brunnit upp redan denna dag veckorna som föregick denna så det är en framgång även om vi inte ska ta ut nån jobbseger i förskott.

Inga kommentarer: