tisdag, oktober 02, 2018

helt öppen och möjlig.

har ätit snittar till middag och gråtit en skvätt över att världens bästa bokförlag inte finns längre. visste inte att jag var så känslosam kring detta men jo! samtidigt gjort detta: varit på mingelfest utan att känna nån! och stannat längre än planerat! och minglat och skämtat och uppfört mig! för nån månad sen var jag på fest och hade panikchatt med min bästis om hur hemskt det var att vara på fest, hur mycket jag hatade det och framförallt hur dålig jag var på det. vi konstaterade då att man också blivit sämre inom detta område med åren. man kan tycka att det borde vara tvärtom, att ens sociala skills utvecklas, men tydligen inte. men nu ikväll, då gick det vägen. kanske för att jag mina skämt går bättre hem hos barnkulturpretton än hos folk som är yrkesföreningsmänniskor.

Inga kommentarer: