onsdag, september 19, 2018

whiteboard.

på mitt jobb har vi en liten whiteboardtavla i matsalen där det skrivs upp om någon pedagog är sjuk. varje morgon när jag kommer går jag dit med hjärtat i halsgropen men drar sen en djup suck av lättnad när ingen av mina närmaste kollegor är uppskrivna där. andas ut och tackar för ytterligare en dag med fullt arbetslag. har verkligen inga marginaler. den här veckan har det börjat kännas stabilt, faktiskt. men inte så stabilt att man vill ha en inskolning till nästa vecka. vilket vi ska ha! vill lite dö vid den tanken. är så himla himla rädd för att bli sjuk själv också. litar inte på mitt kick ass-imunförsvar. knarkar frukt och ingefära. försöker vila så ofta jag kommer åt. orkar ändå ingenting annat. gör ingenting annat. det är så tråkigt! eftersom jag är mellan körledare har kören inte dragit igång. och jag har inte lyckats komma iväg på yogan nångång efter sommaren. har inga rutiner, mår väldigt dålig av detta. men det är som att jag organiserade hela mitt liv utifrån att vara upptagen på tisdagkvällar, nu är det inte stämmer vet jag inte var jag ska göra av min tid och så blir det ingenting av med nått. väldigt dålig ond cirkel detta som jag ej lyckas bryta. eller jag orkar mest inte. borde nog ringa min livscoach.

Inga kommentarer: