söndag, september 02, 2018

i said august is all that i know.

Hur var ditt augusti?
inleddes med tre dagars semester. eller alltså det var tre dagar kvar på semestern. sen en veckas ljot jobbande, och så långsam stegring mot vad som ser ut att bli fullskaligt inskolningskaos. har gått på många konserter. och mådde piss till synes utan orsak i en vecka drygt. det är förövrigt bättre nu.

Vilket var ditt största I made it, I’m the worlds greatest-moment i augusti?
alltså att jag var så pass mogen att när jag blev SVINLEDSEN mitt i pisset så agerade jag inte i affekt utan väntade ett par dagar tills jag kunde skilja känslor och tillstånd från varandra och att jag då inte valde, som en konflikträdd person, lägga locket på och låtsas som ingenting utan faktiskt säga att jag blev superledsen. mognadslevel tusen.
kände mig även hög på hur bra det lät på den inspelning som vi gjorde när vi repade inför brölliset! (tyvärr bättre än på brölliset men jaja)

Vad kollade du på TV?
american crime story: mordet på versace hallå vad bra det var! perfekt castat ända ner i små biroller! är helt ointresserad av crime, men alltså! detta handlade också om syskonskap och talang, om vilka som räknas när man dör och om aids och dont ask dont tell, om flärd och storslagenhet och känslan av att vara speciell. tycker så synd om er som missade detta på svtplay. kom inte och säg att jag inte tipsade tidigare för det gjorde jag!
började också äta mat till casual. en komediserie om en framgångsrik men känslomässigt blockerad ungkarl och hans nyskilda syster som flyttar in i hans stora hus med sin tonårsdotter. han har skapat en dejtingsite men är själv oförmögen att finna kärleken. systern ska ut i dejtingdjungeln efter att ha varit gift sen 23 år ålder. tonårsdottern är en tonårsdotter. upplagt för roliga förvecklingar och samtidskomentarer kring jakten på den rätte bla bla bla. men sen utvecklar sig det till att mer vara en serie som på allvar ställer frågor om vilka relationer som räknas och vad som är att vara beroende av någon annan och varför romantisk tvåsamhet ska vara målet som trumfar allt annat. lever med denna serie så starkt nu!

Vad läste du för böcker?
sjöhästar niklas mesaros
moxie jennifer mathieu
harungen ina rosvall
maggie nelson blått

sjöhästar och moxie var två välskrivna ya-böcker som jag verkligen gillade! blått var en underbar poesiessä. harungen hade ett väldigt snyggt omslag.

Vilken musik lyssnade du på?
jag lyssnade på musiken dansband, hehe! och på markusevangeliet. ägnar mig åt 2008 på ett osunt sätt just nu. och så tjejlyssnar jag fortfarande på den där springsteenlåten.

Vilken blev din mest gillade Instagrambild?
mina fötter i glälkhyttan tillsammans med näckrosor.

Vad handlade du mest på mataffären?
typ det vanliga. känns som det varit mycket extrapris på olika ost och kryddor, så jag har bunkrat. om man nu kan bunkra färska kryddor.

Vad tänker du mycket på just nu?
på hur jag egentligen mår. att jag borde ägna mig åt nån typ av coreträning. och vilket valresultat man kommer vakna upp till om drygt en vecka.

Vad klädde du dig mest i under förra månaden?
klänningar så man kunde ta på och av stumpbyxor framochtillbaka efterbehov. man har ju även fått bära regnkläder ett par gånger.

och hur går det med årets ledord?
ja min bror bor ju numera tre minuter bort så han har fått ett och annat mål lagat åt sig.

Inga kommentarer: